Veelgestelde Vragen - Crashdatanederland

Veelgestelde Vragen – Crash Data Nederland

1. Hoe lang duurt een reparatie?

Een standaardreparatie – zoals het resetten van een airbagmodule of het herstellen van een gordelspanner – duurt gemiddeld 30 minuten per onderdeel.

2. Werken jullie aan alle automerken?

Ja, wij kunnen vrijwel alle automerken en modellen uitlezen en resetten.

3. Werken jullie ook op locatie?

Wij werken in onze eigen werkplaats. In overleg komen wij op afspraak op locatie in de regio Zuid-Holland. Neem contact op voor de tarieven en om een afspraak in te plannen.

4. Hoe stuur ik onderdelen op voor reparatie?

Verpak onderdelen stevig, zodat ze niet kunnen breken of vervormen tijdens transport. Voeg de volgende gegevens toe:

  • Naam
  • Adres en postcode
  • Merk en kenteken van het voertuig

Na reparatie worden onderdelen direct retour gestuurd via DHL of PostNL.

5. Wat kost een reparatie?

Onze prijzen zijn vast en staan vermeld op de tarievenpagina. Bij meerdere onderdelen tegelijk geldt een korting.

6. Hoe kan ik betalen?

  • Contant bij ophalen of afleveren
  • Overmaken per bank
  • Betaalverzoek (zoals Tikkie)
  • Zakelijke klanten kunnen op factuur betalen

7. Krijg ik garantie op de reparatie?

Ja, wij geven garantie op de uitgevoerde werkzaamheden, niet op de onderdelen zelf.

Let op:

  • Is het onderdeel al eerder door derden bewerkt? Dan vervalt de garantie.
  • Schade tijdens transport is voor risico van de verzender.

8. Wat als het onderdeel niet te repareren is?

Dan ontvang je het onderdeel ongerepareerd retour, samen met een technisch adviesrapport, en krijg je het betaalde bedrag terug.

9. Mijn airbaglampje blijft branden, wat nu?

Dan kunnen er nog andere elektronische storingen zijn in het voertuig. Als blijkt dat de reset niet correct is uitgevoerd, voeren wij deze kosteloos opnieuw uit.

10. Kunnen jullie ook andere onderdelen of systemen resetten?

Ja, op aanvraag kunnen wij ook elektronische systemen zoals:

  • EGR-klep
  • Roetfilter (DPF)
  • AdBlue
  • ECU’s en andere voertuigmodules
    resetten of uitlezen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

11. Is er een wachttijd voor een afspraak?

Meestal niet. We proberen je zo snel mogelijk te helpen. In veel gevallen kunnen we dezelfde of volgende dag al aan de slag.

12. Kunnen jullie ook technisch advies geven?

Ja, we denken graag met je mee. Ook als je twijfelt over een foutcode of de oorzaak van een storing, kun je bij ons terecht voor technisch advies.

Deze website is gemaakt door Mijndomein